chocolade-oreo mousse

10:39

Toen ik ontdekte dat je room praktisch altijd kan opkloppen, zelfs als je er allerlei ingrediënten bijvoegt, probeerde ik deze mousse van oreo's uit. Het is heel eenvoudig en snel zelf te maken en perfect als klein dessertje of bij een dessertbuffet. 



Ingrediënten:

  • 2 eiwitten
  • 100g suiker 
  • 500ml room (minstens 30% vetgehalte)
  • 125g oreo's
  • 2el cacao
    Bereidingswijze:
    1. Verkruimel de oreo's. (Hiervoor doe ik ze in een zakje, daarna kan je ze gemakkelijk stukslaan met een deegrol)
    2. Meng de oreo's met de room, laat dit even staan zodat het goed kan vermengen
    3. Klop het oreo-roommengsel op


    4. Klop de eiwitten op met de suiker
    5. Voeg cacao toe aan het oreo-roommengsel
    6. Meng alles voorzichtig samen


    7. Doe de mousse in potjes en laat dit opstijven in de koelkast



    Joyce bakt

    You Might Also Like

    2 reacties

    1. bedoel je niet slagroom? ik heb het zojuist met room gemaakt, maar het mengsel is nog steeds super vloeibaar, niet zoals het er uit ziet op jou foto...

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Slagroom is room met minstens 35% vetgehalte. Ik bedoel hier inderdaad vette room om op te kloppen. Room met minder dan 30% vet kan je niet goed opkloppen en dan zou deze mousse inderdaad niet goed lukken.

        Verwijderen