Cakepops met nutella

11:21

Na het maken van de figuurcake had ik best veel stukjes cake over. Ik besloot deze niet weg te gooien, maar er deze cakepops mee te maken. We blijven hier nog even in het valentijn-thema. Ze zijn gedecoreerd met wit, rood en roze sprinkles. Volgens mij horen cakepops trouwens niet altijd op een stokje te zitten. Wanneer je ze van de stokjes haalt, zijn ze niet alleen makkelijker op te bergen en te vervoeren, ze zien er ook uit als heerlijke kleine chocolade-snoepjes.


Ingrediënten

  • gebakken cake (ik gebruikte restjes cake van een ander bakproject)
  • Nutella
  • Chocolade of candymelts
  • Sprinkles

Werkwijze:
  1. Verkruimel de cake en voeg enkele scheppen nutella toe.
  2. Met dit deeg rol je balletjes

  3. Leg de balletjes even in de diepvries
  4. Smelt de chocolade, dip de balletjes hier in, laat uitlekken en leg ze op een bakpapier. Versier ze meteen, want de chocolade stolt snel. De balletjes kan je oppakken door er met een satéprikker in te prikken, je kan deze laten zitten voor echte cakepops. Ik gebruikte een vork om de balletjes in chocolade te wentelen en ze te laten uitlekken.




Joyce bakt




You Might Also Like

0 reacties