Red Velvet New York koekjes

Van alle verschillende cake-smaken, houdt mijn vriend het meest van al van de red velvet variant. Als het over koekjes gaat, heeft mijn broer dan weer een overduidelijke voorkeur voor de New York style koekjes. Het werd dan ook hoog tijd om deze twee heerlijkheden samen te voegen tot een lekker lekkernij waar iedereen tevreden mee is: het Red Velvet New York koekje




Ingrediënten
  • 230g boter
  • 160g suiker
  • 160g basterdsuiker
  • 450g witte chocolade chips (of gehakte witte chocolade)
  • 2 eieren + 1 eigeel
  • 1tl vanille extract
  • rode kleurstof
  • 475 zelfrijzende bloem
  • 25g cacao
  • 1 tl zout
Werkwijze
  • Klop de boter even los. Voeg daarna de 2 soorten suiker en de witte chocolade toe. Meng alles en doe dan ook de eieren, de vanille en de rode kleurstof bij het mengsel.


  • In een andere kom meng je  eerst de bloem, de cacao en het zout.


  • Meng deze twee samen. Klop alles niet te lang door, je wil niet té veel mengen, maar gewoon tot alles een vast deeg wordt.


  • Verdeel het deeg. Ik gebruik hiervoor een ijs-schep, zo krijg je allemaal koekjes van dezelfde grootte. Op deze manier haal ik 28 koekjes uit dit recept. Als je geen ijs-schep hebt, kan je ook zelf van het deeg bolletjes maken. Doe dit op een bakplaat, bekleed met bakpapier. Laat genoeg plaats tussen, want de koekjes zullen niet zo'n ronde bolletjes blijven, maar zullen uitlopen. Je bakt de koekjes 15 minuten in een voorverwarmde oven van 180°C.

Het voordeel van deze koekjes is dat je ze kan invriezen en individueel kan bakken als je er zin in hebt. Daarvoor doe ik ze eerst los in doosjes, bekleed met bakpapier. Als ze bevroren zijn, doe ik ze gewoon allemaal samen in 1 zakje waarop ik dan de bak-tijd schrijf. 


De koekjes zijn trouwens ook het lekkerst als ze nog wat warm zijn. Ze allemaal tegelijk afbakken zou dus zonde zijn ;)





Reacties

Een reactie posten