Regenboog pastel meringues

Bij het maken van de gekleurde pastel meringues bedacht ik me dat ik de drie kleuren eigenlijk ook kon samenvoegen om een mooie pastel regenboog te maken. Deze meringues zien er supervrolijk uit en kunnen in elke kleurencombinatie gemaakt worden die je maar wil.


Ingrediënten:
  • 2 eiwitten
  • dubbel gewicht in fijne suiker + vanillesuiker (ongeveer 150g)
  • kleurstof
Werkwijze:
  1. Verwarm de oven voor op 100°C. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  2. Weeg de eiwitten. Bij mij wogen de eiwitten 70g. Je hebt dubbel zoveel suiker nodig, gebruik dan dus 140g suiker (zakje vanillesuiker + aanvullen met fijne suiker).
  3. Klop de eiwitten afzonderlijk op. Start traag en verhoog de snelheid wanneer er het eiwit schuimig wordt. Klop het eiwit al hard zonder de suiker.

  4. Verlaag de snelheid van de keukenmachine en voeg lepel per lepel de suiker toe. Blijf ondertussen kloppen op medium snelheid. Wanneer alle suiker is toegevoegd, verhoog je de snelheid geleidelijk aan en klop je de eiwitten nog 5 minuten door. Check daarna of alle suiker al volledig is opgenomen. Dit kan je testen door het eiwit te voelen tussen je vingers. Als je nog suiker voelt, moet je nog even doorkloppen. De suiker moet helemaal opgelost zijn.

  5. Terwijl de eiwitten staan op te kloppen, kan je ondertussen de bakplaat en de spuitzak voorbereiden. Leg bakpapier op een bakplaat en doe al een spuitmond in de spuitzak.
  6. Wanneer de meringue helemaal glad is, kan je hem kleuren. Ik deed de meringue in drie potjes en kleurde elk potje in een andere kleur. Doe dit voorzichtig, je wil niet alle lucht terug uit de meringue roeren.

  7. De drie kleuren doe je samen in een spuitzak. Doe dit voorzichtig. Als de drie kleuren in de spuitzak zitten, duw je met je hand voorzichtig en gelijkmatig de kleuren naar voor.

  8.  Spuit dan mooie toefjes op de bakplaat

  9. Bak de meringues 1 uur op 100°C. De meringues zijn klaar wanneer je ze van de bakplaat kan nemen zonder dat ze blijven plakken. Als je wil dat de meringues wel volledig doorbakken zijn, kan je ze langer in de oven laten staan.


Joyce bakt

Reacties

  1. Wat ziet het er lekker en mooi uit zeg. Lijkt me erg leuk om eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind de smaak hiervan nooit lekker maar ze zien er wel heeeel aantrekkelijk uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat meringues iets zijn waarvan je moet houden of niet. Normale meringues vind ik vaak ook iets te droog. Als je het eens wil uitproberen, maar niet van die droge meringues houdt, kan ik je wel de regenboog marshmellow meringues aanraden. Die zijn heerlijk marshmellowy :)

      Verwijderen
  3. Dit ziet er zo leuk en lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten