Bananen cupcakes

Nu de zomer eindelijk aangebroken is, besloot ik om eens wat fruitigere cupcakes te maken. Ik was op zoek naar een gemakkelijk basisrecept voor bananen cupcakes, iets waar ik ook naar smaak nog allerlei ingrediënten zou kunnen aan toevoegen. Ik strandde bij deze heerlijk lichte bananencupcakes.




Ingrediënten (voor 24 cupcakes):
  • 250g boter
  • 200g suiker
  • 50g basterdsuiker
  • 4 eieren
  • 2 bananen
  • 280g zelfrijzende bloem
  • 1tl bicarbonaat
  • decoreren kan met botercrème. Het recept vind je hier
Werkwijze:
  1. Verwarm de oven voor op 170°C en plaats papiertjes in een cupcakeblik. Je kan met dit recept 24 cupcakes maken.
  2. Klop de boter luchtig met de suiker en de basterdsuiker. Voeg de eieren een voor een toe en meng goed.

  3. Pureer de bananen en voeg ze bij het deeg.

  4. Voeg als laatste de zelfrijzende bloem en het bicarbonaat toe. Meng kort, de bloem moet opgenomen zijn in het deeg, maar je moet niet langer blijven kloppen.

  5. Bak de cupcakes 22 minuten op 170°C. Laat de cupcakes helemaal afkoelen voordat je ze decoreert.

  6. Om te decoreren gebruikte ik vanille botercrème, het basisrecept vind je hier. Ik voegde hier alleen wat blauwe kleurstof toe.



Joyce bakt



Reacties