Oreo fudge

Toen ik ontdekte dat je met slechts 2 ingrediënten een heerlijke chocolade fudge kan maken, wou ik ook wel eens uitproberen of dit ook ging met witte chocolade. Omdat witte chocolade op zich wel erg zoet is, besloot ik om een van mijn andere favorieten in deze fudge te mengen: oreo's.



Ingrediënten:
  • 1 blik gecondenseerde melk
  • 330g witte chocolade
  • rol oreo koekjes
Werkwijze:
  1. Smelt de witte chocolade samen met de gecondenseerde melk. Doe dit in kleine intervallen in de microgolfoven of au bain marie. 
  2. Verkruimel de oreo koekjes en meng ze met het chocolademengsel.

  3. Bekleed een bakblik met bakpapier en doe de fudge in dit cakeblik (ik gebruik een klein, ondiep blik die ik normaal voor brownies gebruik)

  4. Je kan de fudge nog wat decoreren met wat overgebleven oreo kruimels

  5. Laat de fudge enkele uren opstijven in de koelkast. Ik maak deze het liefste een dag op voorhand. Snijd dan de fudge in stukjes, je kan er ook figuurtjes uit drukken.



Joyce bakt

Reacties