Nutella mousse

Ik ga graag aan de slag met gemakkelijke recepten waarvoor ik niets meer in huis moet halen. Ik maakte al ijs en fudge met twee ingrediënten en ook deze keer wou ik iets gemakkelijk uitproberen. Nutella staat sowieso standaard in mijn kast en room heb ik meestal ook klaarstaan in de koelkast, daarom besloot ik om deze 2-ingrediënten nutella mousse te maken.



Ingrediënten:
  • 400ml room
  • 270g nutella
Werkwijze:
  1. Klop de slagroom lobbig. Het is niet de bedoeling dat hij nu al helemaal stijf is, als je straks de nutella er onder mengt, zal hij anders teveel geklopt worden en schiften.


  2. Zorg dat de nutella zacht genoeg is om te mengen met de room. Als dit niet het geval is, kan je hem enkele seconden in de microgolfoven zetten. Ik warmde mijn nutella 20 seconden op om hem wat slapper te maken (zorg wel dat de nutella niet warm mis wanneer je ze bij de room doet.


  3. Meng de nutella met de room. Doe dit met de hand en werk rustig. Je kan nog even kloppen met de machine, maar doe dit zeker niet lang.


  4. Doe de nutella mousse in glaasjes en laat deze minstens 2 uren opstijven in de koelkast. Je kan de mousse eventueel nog wat garneren met wat extra nutella of een ferrero rocher.



Joyce bakt

Reacties

Een reactie posten