Basisrecept: chocolade cupcake

Een tijdje geleden kwam er al een basisrecept voor vanillecupcakes online. De chocoladevariant kon natuurlijk niet ontbreken. Na verschillende recepten uit te proberen, koos ik er voor om dit recept als 'basisrecept' te publiceren. Ze mislukken nooit, ze zijn lekker luchtig en ze smaken heerlijk naar chocolade.




Ingrediënten:
  • 135g boter
  • 120g suiker
  • 2 eieren
  • 100g zelfrijzende bloem
  • 30g cacao
  • 1/2tl zout
  • 1/2tl bicarbonaat

Werkwijze:
  1. Verwarm de oven voor op 170°C en doe cupcakepapiertjes in een cupcakeblik. Met dit recept kan je 12 cupcakes maken, maar als je graag cupcakes hebt met een mooie bolle bovenkant, dan raad ik aan om er maar 10 te maken.
  2. Klop de boter en de suiker romig. Voeg de eieren toe en meng goed. Als laatste voeg je de zelfrijzende bloem, cacao, het zout en bicarbonaat toe. Meng nu kort, tot je ziet dat het deeg samengekomen is.


  3. Verdeel het deeg in jouw cupcakeblik en bak de cupcakes 22 minuten op 170°C.


  4. Laat de cupcakes afkoelen vooraleer je ze eventueel decoreert.



Joyce bakt

Reacties

  1. Dit zijn altijd fijne recepten! Ze zien er goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er super lekker uit. Ik kan de chocolade al proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit dit me er aan herinneren dat ik een cupcakemachine heb (jup, zoals een wafelmachine, maar dan voor cupcakes). Moet ik dringen nog eens gebruiken :)

    xx Naomi - https://tempspournousblog.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten