Cinnamon roll pannenkoeken

Het maken van cinnamon rolls is iets wat ik al jaren uitstel, het staat wel op mijn to bake lijstje, maar ik kom er nooit aan toe. Vorige week was ik ziek en wilde ik dus niet lang in de keuken staan, maar toch had ik zo'n zin in iets heerlijk zoets. Ik besloot het maken van echte cinnamon rolls nog even uit te stellen en me eerst te wagen aan deze gemakkelijk (en snelle!) cinnamon roll pannenkoeken.



Ingrediënten:
Voor de kaneel-vulling:
  • 50g boter
  • 80g basterdsuiker
  • 2tl kaneel
Voor de pannenkoekjes:
  • 150g zelfrijzende bloem
  • 1tl bicarbonaat
  • 1tl kaneel
  • 1tl suiker
  • snuifje zout
  • 30g boter
  • 1 ei
  • 150ml melk
Werkwijze:
  1. Maak eerst de vulling. Hiervoor smelt je de boter en meng je hier de basterdsuiker en kaneel onder. Zet dit mengsel een 20-tal minuten in de koelkast vooraleer je start met de pannenkoekjes


  2. Voor het pannenkoekendeeg meng je eerst de bloem, bicarbonaat, kaneel, suiker en zout. Smelt de boter en meng deze in een andere kom met het ei en de melk. Voeg dan deze twee samen en klop het deeg goed, zodat er geen klonters in zitten.


  3. Doe de vulling in een spuitzak en snijd de punt er af.
  4. Zet de pan op een middelmatig vuur. Doe eerst een lepel pannenkoekendeeg in de pan en maak dan met de vulling een spiraal in de pannenkoek. De vulling zal in het deeg zakken. Bak de pannenkoek aan deze kant totdat hij helemaal droog is en draai hem dan pas om. Als je de pannenkoek vroeger zal omdraaien, zal de vulling eruit lopen. Deze karamel-vulling zal aan de pan plakken en aanbranden. Als de vulling er toch uitloopt, dan kan je met een keukenpapier de vulling van de pan halen. Let hier wel mee op, de karamel-vulling is zeer warm!


Joyce bakt

Reacties