Chocolade New York koekjes

Vorige week maakte ik overheerlijke red velvet New York koekjes. Maar deze keer had ik toch wat meer zin in een goeie portie chocolade. Daarom besloot ik het recept van vorige keer om te vormen tot een echt chocoladekoekje. Het koekje zelf bevat niet enkel een behoorlijke dosis cacao, er zijn ook nog eens stukjes chocolade in te vinden. Zo krijg je lekkere gesmolten stukjes chocolade als het koekje nog warm is.



Ingrediënten
  • 230g boter
  • 160g suiker
  • 160g basterdsuiker
  • 450g zwarte chocolade chips (je kan ook chocolade zelf in kleine stukjes hakken)
  • 2 eieren + 1 eigeel
  • 300g zelfrijzende bloem
  • 70g cacao
  • 1/4 tl bicarbonaat
  • 1 tl zout
Werkwijze

Meng eerst de boter met de suiker en de bastersuiker. Voeg daarna de chocoladechips en de eieren toe. Meng goed.


In een aparte kom meng je de bloem, cacao, bicarbonaat en zout. 


Voeg de twee kommen samen en meng nog kort, tot je ziet dat de ingrediënten samen komen.


Bekleed een bakplaat met bakpapier en verwarm de oven voor op 180°C. Met een ijsschep maak je gelijke bolletjes en deze plaats je zo op de bakplaat. Laat plaats genoeg tussen, want het deeg zal uitlopen. Bak de koekjes 15 minuten. Het lekkerst zijn ze als ze nog wat warm zijn. 


Ik maakte hier 8 koekjes meteen. De rest deed ik op bakpapier in potjes in de diepvries. Zo kan je gelijk wanneer je zin hebt in een koekje, een koekje afbakken :D



Reacties