eenvoudige minion cupcakes

Ik ken niemand die niet van de minions houdt. Bij dit recept toon ik hoe je van basic cupcakes zeer gemakkelijk minion cupcakes kan maken. Deze manier is zo gemakkelijk dat ook kinderen hierbij kunnen meehelpen. Het leuke eraan is dat je ook elke minion een eigen gezichtsuitdrukking kan geven.




Benodigdheden:
  • cupcakes (bvb deze bananen cupcakes)
  • botercrème: het basisrecept vind je hier
  • blauwe kleurstof
  • langwerpige madeleintjes
  • voor de ogen van de minions gebruikte ik witte ronde sprinkles
  • voor het tekenen van ogen, bril en mond kan je gesmolten chocolade gebruiken, ik gebruikte een chocolade schrijfstif van Dr. Oetker
Werkwijze:
  1. Bak de cupcakes en maak de botercrème. Recepten vind je hier en hier. Ik kleurde de botercrème blauw. Spuit de botercrème op de cupcakes wanneer deze helemaal afgekoeld zijn.


  2. Maak de minions klaar. Hiervoor snijdt je een langwerpig madeleintje in 2. Spuit twee rondjes waar de ogen moeten komen en druk de witte ronde sprinkles in de chocolade. Spuit dan de rest van hun brilletje, de oogballen en de mondjes. Het leuke is dat elke minion er anders kan uitzien.




  3. Plaats de minions op de cupcakes.



Joyce bakt

Reacties

Een reactie posten